Wednesday, February 10, 2010

102 Blog2: りょこう

Topic: りょこう
ふゆやすみにサンフランシスコに行きました。サンフランシスコはとてもきれいなまちです。そして、とてもあたたかかったです。


サンフランシスコにはいいレストランがたくさんあります。たくさんおいしい食べものをたべました。日本のレストランにも行きました!ちょっとたかかったですが、とてもおいしかったです。

サンフランシスコにはJapan Townがあります。Japan Townでともだちにあいました。それから、たくさんかいものをしました。日本の本もよみました。Japan Townで日本のおしょうがつもちょっと見ました。これはししまいです。ししまいは日本のlion danceです。If you are bitten by the shishimai, it's supposed to be a good luck! たのしかったです!

それから、Golden Gate Bridgeに行きました。天気がとてもよかったです!あたらしいすいぞくかん(acquarium )にも行きました。そこでしろいワニを見ました!!!!とてもめずらしかったです(rare)!


それから、cirque du soleilのOvoを見ました。とてもおもしろかったです!


Blog 2 Part 1 (Due 1pm on Monday, 2/15): Post your blog entry!
  • Post some photos you took on a trip.
  • Write about your trip, where you went, what you did, how it was, etc. 
Blog 2 Part 2 (Due 1pm on Friday, 2/19): Post your comments.

Go to JAPN102 class blog (http://uwrfnihongo102.blogspot.com/) and read other people’s blog entries (at least one Japanese person’s entry AND one student’s entry). Then, post your comments. You need to post at least TWO comments. OR respond to others' comments.

Wednesday, February 3, 2010

102 Blog1: すきなもの

Topic: すきなもの
Here's my first blog entry:
こんにちは。まえだです。UWRFの日本語きょうしです。

私はおんがくとスポーツとりょうりがだいすきです。それから、ピアノがだいすきです。まいにち、ピアノをれんしゅうします!アニメやビデオゲームはあまりすきじゃありません。

すきなおんがくはjazz, classical music, hip hop, rockです。とくに X japanとhideがだいすきです!それから、Bigbangもすきです。Bigbangはかんこくのバンドです。


私はからい(spicy)たべものとethnic foodとピザがだいすきです。でも、アメリカのたべものがあまりすきじゃありません。



Blog 1 Part 1 (Due 1pm on Monday, 2/8): Post your first blog entry!
  • Briefly introduce yourself (your name, year in school, and major).
  • And, write about your likes/dislikes/hobbies using ~がすきです・きらいです・すきじゃありません.
*Feel free to include photos/video clips.

**Forgot how to type in Japanese? Go to "How to type in Japanese" site. The followings are the computer labs with Japanese capability on campus:

River Falls: Gray lab, Orange lab, and KFA language lab
La Crosse: All the computer labs and Language Resource Center


Blog 1 Part 2 (Due 1pm on Friday, 2/12): Post your comments.

Go to JAPN102 class blog (http://uwrfnihongo102.blogspot.com/) and read other people’s blog entries (at least one Japanese facilitator’s entry AND one student’s entry). Then, post your comments. You need to post at least TWO comments.

102 Class Blog

This semester, we'll start a class blog. The purposes of this blog are:
  • To express yourself freely in Japanese.
  • To be able to type in Japanese.
  • To use Japanese effectively to communicate with your classmates.
  • To get to know each other in our JAPN102 learning community.
Rules
  • Post your journal once a week (Due on Monday, 1:00pm)
  • Read other people’s blog entries (at least one Japanese facilitator’s entry AND one student’s entry) and post your comments. (Due on Friday, 1:00pm)
  • Try to use as many as learned grammar structures and Kanji possible.
  • A topic for a journal will be posted on JAPN102 class blog (http://uwrfnihongo102.blogspot.com/) every Friday.
Getting Started:

  • Go to www.blogger.com and create your blog (use your gmail address if you have).
  • Select “Settings” from the top tabs.
  • Click “Formatting” and select “Central Time” for “Time Zone.”
  • Click “Comments” and select “Anyone” for “Who can comment” so that you can receive comments from your classmates.
  • Send your blog URL to Maeda sensei (magara.maeda@uwrf.edu ) by 1:00pm, Monday, 2/8.

How to post:
  • Go to www.blogger.com and sign in.
  • Select “NEW POST ”.
  • Write your entry and click “PUBLISH POST”.

Monday, May 11, 2009

おにぎりピクニック

せんしゅう、La Crosseにおしえに行きました。またLAXの学生に会えてよかったです。

クラスのあとで、みんなでおにぎりを作って、外でピクニックをしました。天気がとてもよくて、それにたのしかったです。

みなさん、おにぎりを作るのはおもしろかったですか?ヒレガスさんのてにはごはんがたくさんついてしまいました!


おにぎりを作るのはとてもかんたんでしょ!?こんどまた作ってくださいね!

Friday, April 24, 2009

Blog 11: My opinion

Part 1: Post your blog entry. (Due 1pm on Monday, 4/27) 
This week’s blog is stating your opinion using ~と思います. Wrtie about what you think of Japanese class and UW RF/La Crosse. Here are some prompts for you:
*日本語のクラスはどうですか?かんじはむずかしいですか?
For La Crosse students:Distance educationで日本語をべんきょうするのはどうですか?

*ウィスコンシン大学RF/La Crosseはどんな大学ですか?いい大学だと思いますか。学生はよくべんきょうすると思いますか。

Part 2: Post your comments. (Due 1pm on Friday, 5/1) 
Go to JAPN102 class blog (http://uwrfnihongo102.blogspot.com) and read TWO people’s blog entries (at least one Japanese person’s entry AND one student’s entry). Then, post your comments: you can comment on whether you agree or disagree with what you read and elaborate on the person's opinion. You need to post at least TWO comments.
*I agree!: 私もそう思います!orほんとうにそうですね!
*I disagree:そうですか。。。私はそう思いません。。。

Here's what I think about teaching Japanese and UWRF:
私は大学で日本語をおしえています。日本語をおしえるのはむずかしいですが、とてもおもしろくてたのしいと思います!私は日本語をおしえるのが大すきです!Distance educationで日本語をおしえるのはちょっとむずかしくて、たいへんだと思いますが、たのしいです!

ウィスコンシン大学River Fallsはきれいでいい大学だと思います。いいprogramがたくさんありますから。それに、りゅう学生がたくさんいて、diversityがありますから。私はUwRF/La Crosseの日本語の学生が大すきです!

Friday, April 17, 2009

Blog 10: Open topic using informal speech

みなさん、ひさしぶりです。short forms、informal speechはどうですか!?こんしゅうのブログはshort formsをつかって、informal styleでかきましょう!

Part 1: Post your blog entry. (Due 1pm on Monday, 4/20)  This week’s blog is an informal blog posting and the topi is open. Choose a topic and write about it in informal style using short forms nonpast (e.g., my favorite teacher, my boyfirend/girlfriend, daily routine, weekend plan, my pet, etc.) Include images if possible.

Part 2: Post your comments. (Due 1pm on Friday, 4/24)  Go to JAPN102 class blog (http://uwrfnihongo102.blogspot.com)and read TWO people’s blog entries (at least one Japanese person’s entry AND one student’s entry). Then, post your comments in informal style using short forms nonpast. You need to post at least TWO comments.

Here is my example: これはなに!?スパムむすびだよ!!!!


スパムむすびはハワイのとてもゆうめいな食べもの。おいしいよ!アメリカの食べもの、スパムと日本の食べもの、おにぎりのmix!
http://en.wikipedia.org/wiki/Spam_musubi

Spamと言えば、ミネソタにSpam museumがあるよね。でも、ハワイはアメリカの中でいちばんたくさんスパムを食べる州(state)だよ! スパムむすびを作るのはとてもやさしい!みんなも作ってみてね! 私はスパムむすびが大すき!