Wednesday, February 9, 2011

Blog 2: りょこう

Topic: りょこう

きょねんのふゆやすみにサンフランシスコに行きました。サンフランシスコはとてもきれいなまちです。そして、とてもあたたかかったです。

サンフランシスコにはいいレストランがたくさんあります。たくさんおいしい食べものをたべました。日本のレストランにも行きました!ちょっとたかかったですが、とてもおいしかったです。

サンフランシスコにはJapan Town があります。Japan Townでともだちにあいました。それから、たくさんかいものをしました。日本の本もよみました。Japan Townで日本のおしょうがつもちょっと見ました。これはししまいです。ししまいは日本のlion danceです。If you are bitten by the shishimai, it's supposed to be a good luck! たのしかったです!


私はサンフランシスコがだいすきです!

Blog 2 Part 1 (Due 1pm on Monday, 2/14): Post your blog entry!
  • Write about your trip, where you went, what you did, how it was, etc.
  • Post some photos you took on a trip if possible.
Blog 2 Part 2 (Due 1pm on Friday, 2/18): Post your comments.
  • Go to JAPN102 class blog (http://uwrfnihongo102.blogspot.com/) and read other people’s blog entries (at least one Japanese person’s entry AND one student’s entry). Then, post your comments.
  • You need to post at least TWO comments.

No comments:

Post a Comment