Friday, March 11, 2011

Blog 5: 私のかぞく

Part 1: Post your blog entry, 「私のかぞく」(Due 1pm on Monday, 3/28) 
Write about your family using ~ています and other learned expressions in Lesson 7. Include 1) where they live, 2) occupation, 3) marital status, 4) age, and 5) your family’s photos if possible.
*This is a class assignment and use the appropriate family term for a formal situation.

Part 2: Post your comments. (Due 1pm on Friday, 4/1) 
Go to JAPN102 class blog (http://uwrfnihongo102.blogspot.com) and read other people’s blog entries (at least one Japanese person’s entry AND one student’s entry). Then, post your comments. You need to post at least TWO comments.
  • RF section 01 students: Read someone's blog in RF section 40 and post your comment.
  • RF section 40 students: Read someone's blog in LAX and post your comment.
  • LAX students: Read someone's blog in RF section 01 and post your comment.


私はけっこんしていて、ミネソタにすんでいます。男の子が一人います。6さいです。とても元気でかわいいですよ!子どもはサッカーとバスケットボールとTae Kwon Doとhip hopダンスがすきです。それから、えいごと日本語と中国語がわかります。すごいでしょ!

しゅじんはハワイしゅっしんのアメ リカ人です。Augsburg Collegeでfine artsをおしえています。しゅじんはとてもいそがしいです。Department chairですから。

私としゅじんはえいごではなします。私は子どもと日本語ではなして、子どもはしゅじんとえいごではなします。

私のかぞくは小さいですが、みんな元気でたのしいです!


3 comments:

  1. 先生の子どもはかわいいですね!私のいとこもTae Kwon Doがすきです。

    ReplyDelete
  2. 子どもはとでもかわいいですね。

    ReplyDelete
  3. 先生の子どもわ Tae kwon do が好きですか?かわいいですよ!

    ReplyDelete